Monday, August 9, 2010

zambri lebih alim dari nizar


Alangkah terperanjatnya dan tidak terduga bahawa berita yang aku terima sungguh memeranjatkan aku…


Kawanku memberitahu bahawa adiknya yang berada di Perak memberitahu bahawa diantara Zamri dengan Nizar kalau nak di bandingkan ALIMNYA ternyata Zamri lebih alim dari Nizar kalau nak diukur ternyata jauh lebih alimnya Zamri …aahhh!! Betul-betul aku terperanjat beruk,aku ingat beruk pun tak terperanjat seperti aku.

Kalau berita ini aku terima dari kaum umno,maka aku tak hairan langsung sedangkan berita ini aku terima dari orang kuat Pas sendiri,kemungkinan korang pun tidak percaya tentang berita ini..

Lain kali jangan tengok orang pakai serban itu alim dan orang biasa itu jahil (falsampah umno)

Berbalik kepada berita tadi …jauh disudut hatiku aku tak dapat terima tentang berita ini..bahkan bagai nak terkeluar dari mulutku yang ingin menyatakan bahawa berita ini tidak benar,bohong ,palsu,salah dengar….aaahhhh!!macam-macamlah..tapi nak wat camner berita ini datang dari orang kuat, pastu plak dia tinggal kat Perak maka dia lebih tahu segalanya dari aku..ialah tu dungu aku seketika..

Untuk lebih kepastian aku minta member aku terangkan apa yang Zamri dah buat sehingga dia nampak alim daripada Nizar,sedangkan Nizar boleh menjadi Imam ketika solat Jumaat,selalu mengadakan Tazkirah, berbanding dengan Zamri satu pon dia tak pernah buat..

Member aku cakap sepatutnya ko boleh nampak dengan mata kasar bahawa Zamri tu alim orangnya…aaahh!! Nampak pada mata kasar?kalau macam india adalah..

Itulah korang tak tahu,biasa kita nak tengok alim dan kuat sembahyang kat mana?

Kat dahi laaa!!ada kesan lebam..

Betul tu!! Tapi tak cukup..

Cuba ko tengok Nizar Cuma lebam sikit-sikit jer kat dahi tetapi cuba ko tengok Zamri lebamnya seluruh badan..tak alim ke tu? Kah..kah..kah..

sumber : cuping merah

baca benda ni boleh buat tersengeh sengeh pagi buta.
p/s.tiada niat politik hanya untuk suka suka

7 comments:

FeeQa said...

hahah, dua org tu mmg sorg umno sorg pas kah?

aku buta politik. x knai lgsg.

ahmad faiz said...

yepp. sorang ex menteri besar perak. sorang menteri besar perak.

Nazrien said...

politik..biasala..alim tak alim yg leh menilai sbenar2nya adalah Allah s.w.t.. yg berkopiah tidak semestinya alim, yg bertudung belum tentu menjaga aurat mereka..

nadirah_nor said...

budusss
suma org itam alim lahh tu
:DD

ahmad faiz said...

hey gajah. baca sampai habis dahulu. haha

ahmad faiz said...

khairul pon alim lah mcm tu. haha. :DD

ahmad faiz said...

khairul pon alim lah mcm tu. haha. :DD