Thursday, June 3, 2010

perhentian 2 : KUL-KTR

ohh so nw ada masa free untuk update blog. so kita sambung cerita pasal perhentian. sambungan ye.

so khamis,lebih kurang dlm pukul 7:00 pm mcm tu kami berkumpul di abe. tp plan ialah berkumpul pada jam 5:00pm namun semua mempunyai komitmen lain yang perlu di settlekan dulu. itu yang lmbat tu. so kami bergerak keluar dari manjalara dlm pukul 8.00pm. lebih sikit la. dah isi minyak dan cek angin tayar. kami pun mula bergerak.oh ye btw wira yg aku drive isi full tank which is rm.65.00

pada hari tersebut,jalan sangat sesak disebabkan ada org buat jalan. so kami bergerak dua kereta. saga haziq dan wira saya. abg saya punya wira sebenarnya. hehe. terima kasih kepada beliau kerana sudi meminjamkan kereta.so kereta haziq terus pergi ke rumah paan. manakala kereta wira pula pergi ke rumah eg. eg telah memutuskan untuk menyertai trip ini pada masa kecederaan. 30 minit mcm tu kot. dari rumah eg,kami pergi ke rumah paan. kumpul disana sebelum meneruskan perjalanan.

so 1st stop kami ialah di shell & petronas gombak sebelum masuk highway. nak cari sticker P tapi takde,dah habis. so masing-masing pun beli barang keperluan untuk perjalanan.

gmbr muiz makan. makan sorang jee. haha.

so.drive punya drive kitorg berhenti kat mane ntah. lancang kot,ohh. btw kteorg ikot LPT. lebuh raya pantai timur. kat lancang haziq isi minyak pulak. ohh. time ni siape ntah kentut. gila busuk. bahaha. padahal bau longkang.


so our next stop was petronas at mesra mall. masa ni wira tgl satu bar. so without taking any risk we decided to put some fuel to our tank. it was rm.25.00 gambar tak snap pulak. so masa ni dah keluar highway dah. total utk tol ialah rm29.00.

so masa tu dah xde stop2 dah smpi 'ganu square'. which was our last stop before rumah nenek aku. berhenti makan. nama dia bukan ganu square actually. it was just a food court opposite to masjid terapung. memang cekik darah gila-gila. mahal. sebelum sampai perhentian dah mahal.


so ini je yg sempat snap kat 'ganu square'
so dlm lebih kurang pukol 5 sampai rumah nenek aku. yang selebihnya akan diupdate kemudian. so jum kita kira kos perjalanan setakat ini.
65
+25
+21
+5
+3
=119

satu kepala rm30.00




















2 comments:

Anonymous said...

pergh, x ajak sial ;(

ahmad faiz said...

budak badge aku je ade. nxt time aku ajak. tp nnt aku ajak mcm kau nk pergi?